vrijdag 12 november 2010

Date-ontwijkend gedrag


Terwijl ik mijn luchtdrumsolo tot een hoogtepunt breng, besef ik mij dat de rijst iets te lang op het vuur staat. Al drummend begeef ik mij naar mijn fornuis om daar vervolgens luidkeels verder te zingen "I don't need a doctor!" En zo is het maar net. Een beetje gezond verstand rationaliseert dit gedrag in doodnormaal vermaak van de perfectly lonely single. 

Over singles gesproken. Het lopende experiment, nota bene nog wel door mijzelf opgezet, is een beetje aan het verwateren. Het komt er een beetje op neer dat ik de smaak te pakken heb van date-ontwijkend gedrag. Mogelijk door een traumatische ervaring die ik in Ierland heb opgedaan. Met een jongen genaamd Johnny. Vreselijk. Het begint met overbodige informatie over de spire op O’connol street in Dublin, tot lange toilet bezoeken met een telefoon. Vat dit samen met een mond vol kruimels en een verschrikkelijk slechte smaak in pubs. Misschien moet ik gewoon weer een positieve date ervaring opdoen om een beetje moed te verzamelen.

Nu wil ik de druk niet verhogen op de schouders van R.N, maar ons gezamenlijk bezoek aan het J.L. concert is toch wel een soort van eerste “date” na het hele Johnny voorval. Ik wordt er nu al giechelig van als ik aan de 29ste denk. Mijn haartjes worden eerst nog mooi gemaakt, het outfit is al besteld. Welk luchtje zou toepasselijk zijn? Fruitig of misschien wat zwaarder? Welke kleuren oogschaduw? Krullen of stijl haar? Staart, los of opgestoken. Hakken schoenen of gympen? Lekker nonchalant gekleed of als een dametje?

Iets met ‘inkijk’ zou helpen, heb ik uit betrouwbare bron..

To be continued…

3 opmerkingen:

  1. Spannend allemaal hoor!

    Leuke blog trouwens, ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schrijft echt supergoed! Volg met veel plezier je blogs. Als ik in je msn-naam zie staan dat je weer aan het schrijven bent geweest ga ik natuurlijk meteen kijken!

    Zelf zou ik me gewoon kleden waarin jij je het lekkerst/zekerst in voelt, dat straal je dan ook meteen uit!

    BeantwoordenVerwijderen