vrijdag 9 september 2011

Dan moet je het toch even kwijt...

Vroeger als klein meisje ergerde ik mij altijd aan de tv programma's die mijn ouders keken. Het nieuws, studio sport, natuur documentaires. Noem maar op. Niks geen goede tijden slechte tijden, geen as the world turns. Wacht maar, als ik later groot ben en een eigen afstandsbediening heb..

18 jaar en 4 afstandsbedieningen verder heb ik de macht! Ha! Ik kan kijken wat ik wil, wanneer ik wil. -Pap vond dat vroeger maar niks, om half 7 al de tv aan en telekids kijken.-
Maar nu, eindelijk ervaar ik de macht van vrije wil en onafhankelijkheid.

Maar hoe meer 'controle' ik heb, hoe meer ik mij afvraag of ik niet 'gehersenspoeld' ben. Al die invloeden van mijn ouders zorgen er voor dat ik programma's als diva's draaien door, oh oh cherso of Brothers in tha Hood niet kan kijken. Zelfs niet met de aanwezigheid van mijn 'broeders' uit Zuid Limburg.

Waarom kan ik niet een avondje voor de buis hangen, kijken naar een stel mensen, mogelijk voortgekomen uit voorvocht, die gebruikt worden om braindodende programma's te maken.

Zijn dit soort goedkope programma's dan onderdeel van de bezuinigingen op onze kunst en cultuur?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten